Om undervisningsmetoder og erfaringer
Samstemt undervisning
Samstemt undervisning dreier seg om å optimalisere undervisningen gjennom å sørge for at det er sammenheng mellom læringsutbytter, læringsaktiviteter og vurderingsformer.
I videoen under får du møte undervisere som snakker blant annet om betydning av samstemt undervisning og viktigheten med å skape sammenheng mellom læringsutbyttebeskrivelser, læringsaktiviteter og vurderingsformer.

Margrethe Esaiassen
Professor, Norges fiskerihøgskolen

Jahn Petter Johnsen
Professor, Norges fiskerihøgskolen

Anne Eriksen
Dosent, Musikkonservatoriet

Lena Lauritsen Bendiksen
Dekan, Det juridiske fakultet

Tove I. Dahl
Professor, Institutt for psykologi

Petter Holm
Professor, Norges fiskerihøgskolen

Øystein Lund
Instituttleder, Result

Skal jeg bli snekker må jeg lære å snekre og jeg må bli målt på hva jeg snekrer.

Hvis du gir tilgang til studenter hvordan de vurderes, så jobber dem ut i fra det.

Å gi studentene underveis trygghet og mestringsfølelse… Dette er hele grunnlaget for god utdanningskvalitet.
Andre relaterte innlegg
Erfaringer diagnostisk vurdering
Om undervisningsmetoder og erfaringerDiagnostisk vurdering Diagnostisk vurdering, også kalt...
Erfaringer formativ vurdering
Om undervisningsmetoder og erfaringerFormativ vurdering Formativ vurdering har fokus på å ‘forme’...
Erfaringer synron og asynkron undervisning
Om undervisningsmetoder og erfaringerSynkron og asynkron undervisning Synkron undervisning er...
Hvor skal jeg begynne
Hva er en god undervisning? Hvor skal jeg begynne? Som underviser har du en sentral og krevende...
Constructive Alignment
Samstemt undervisning Samstemt undervisning, eller constructive alignment, er et viktig prinsipp...
Læringsdesign – ASSURE
Planlegg ditt undervisningsopplegg Effektiv undervisning som sikrer læring krever nøye...