Om undervisningsmetoder og erfaringer

Samstemt undervisning

Samstemt undervisning dreier seg om å optimalisere undervisningen gjennom å sørge for at det er sammenheng mellom læringsutbytter, læringsaktiviteter og vurderingsformer.

I videoen under får du møte undervisere som snakker blant annet om betydning av samstemt undervisning og viktigheten med å skape sammenheng mellom læringsutbyttebeskrivelser, læringsaktiviteter og vurderingsformer.

Margrethe Esaiassen

Margrethe Esaiassen

Professor, Norges fiskerihøgskolen

Jahn Petter Johnsen

Jahn Petter Johnsen

Professor, Norges fiskerihøgskolen

Anne Eriksen

Anne Eriksen

Dosent, Musikkonservatoriet

Lena Lauritsen Bendiksen

Lena Lauritsen Bendiksen

Dekan, Det juridiske fakultet

Tove I. Dahl

Tove I. Dahl

Professor, Institutt for psykologi

Petter Holm

Petter Holm

Professor, Norges fiskerihøgskolen

Øystein Lund

Øystein Lund

Instituttleder, Result

Skal jeg bli snekker må jeg lære å snekre og jeg må bli målt på hva jeg snekrer.

Hvis du gir tilgang til studenter hvordan de vurderes, så jobber dem ut i fra det.

Å gi studentene underveis trygghet og mestringsfølelse… Dette er hele grunnlaget for god utdanningskvalitet.

Andre relaterte innlegg