Webinar:
Å søke status som merittert underviser
Ny mulighet til å søke om status som merittert underviser ved UiT er lagt ut i Jobbnorge med søknadsfrist 1. mars 2025.
Seksjon for organisasjons- og personalutvikling (SEOP) har det administrative ansvaret for meritteringsordningen, mens Universitetsbiblioteket ved Result har det faglige ansvaret og sørger for forankringen av kvalitetsutvikling av undervisning og læring – som ordningen bygger på.
Result ved faglig ansvarlig Kristine Ludvigsen tilbyr før søknadsfristen fire webinarer med informasjon og veiledning til de kandidatene som vurderer å søke. Delta ved å følge Teams-lenkene nedenfor:
Webinar 1
Utlysning, kriterier og gode råd for deg som vil søke status som merittert underviser v/ Monica Alterskjær Sundset og Kristine Ludvigsen
Webinar 2
Å skrive søknad: utvalg, dokumentasjon og struktur v/ Hilde Larsen Damsgaard (USN) og Kristine Ludvigsen
På seminarene (spesielt seminar II og III) vektlegger vi «peer-feedback» (dvs. tilbakemelding dere har gitt på hverandres tekster). Du har et spesielt ansvar for din egen tekst og teksten kollegaen du har forpliktet deg å gi tilbakemelding på (dersom du melder deg på modell II). På samling II og III vil du få anledning til å diskutere med andre søkere og en merittert underviser som vil lede gruppearbeidet og den avsluttende diskusjonen. Den meritterte vil lytte, noterer og gi innspill underveis/evnt. samle opp kommentarer til slutt som deles i plenum. Hovedvekten legges på å diskutere de utfordringene dere selv står i og eventuelt dele erfaringer. De som melder seg på vil få nærmere informasjon om opplegget når vi vet hvor mange som er påmeldt.
Spørsmål om saksbehandling, rutiner og administrasjon av meritteringsordningen kan sendes til: Seksjon for personal og organisasjon (SPOR): personal@uit.no
For administrative henvendelser ang. webinarene, send e-post til: stephanie.r.hansen@uit.no