Søknadsprosessen trinn for trinn
Å søke status som merittert underviser er krevende og tar tid. Her gir vi oversikt over prosessen og tar deg gjennom den trinn for trinn.
1
Er du kvalifisert til å søke? Sjekk om du fyller kravene
2
Snakk med din instituttleder. Sjekk ut hvilken støtte du kan få i søknadsprosessen i form av søkeseminar eller mentorordning. Utnytt de hjelpemidler som tilbys!
4
Har du formell basiskompetanse? Check! Hvis ikke, lag et vedlegg som dokumenterer at du oppfyller kravene til utdanningsfaglig basiskompetanse.
5
Sett deg inn i kompetansekravene for merittert underviser. Tenk grundig gjennom om kriteriene. Reflekter over om du oppfyller dem.
6
Lag et utkast til søknadsmappe. Be din mentor eller en kollega om å gi kritiske og konstruktive tilbakemeldinger. Revider!
7
Sjekk at søknaden inneholder en tydelig og realistisk plan for din videre utvikling som underviser. Bidra til at denne planen støttes opp av instituttets anbefalingsbrev.
8
9
Ferdigstill søknaden med alle vedlegg. Be din mentor eller en kollega om kritiske og konstruktive tilbakemeldinger. Revider!
10
Send inn søknaden til fakultetet for kvalitetssjekk og arkivering i ePhorte.