Webinar:
Å søke status som merittert underviser
Ny mulighet til å søke om status som merittert underviser ved UiT er lagt ut i Jobbnorge med søknadsfrist 1. mars 2026.
Seksjon for organisasjons- og personalutvikling (SEOP) har det administrative ansvaret for meritteringsordningen, mens Universitetsbiblioteket ved Result har det faglige ansvaret og sørger for forankringen av kvalitetsutvikling av undervisning og læring – som ordningen bygger på.
I forbindelse med utlysning av søknadsfrist i 2026 vil det holdes nye webinarer. Lenker til disse ligger under:
Webinar 1
Å søke status som merittert underviser – Meritterings-ordningen ved UiT
Torsdag 30.okt. 2025, kl. 13.00 – 14.00
Utlysning, kompetansekrav og gode råd for deg som vil søke status som merittert underviser v/ Maarten Beerepoot (dosent og merittert underviser, Institutt for kjemi), Kristine Stangeland Olsen (administrativt ansvarlig for merittering ved UiT) og Ragnhild Sandvoll (faglig ansvarlig for merittering ved UiT).
Webinar 2
Å skrive søknad: struktur, dokumentasjon og utvalg.
Torsdag 13. november 2025, kl. 13:00-14:00
Å skrive søknad: utvalg, dokumentasjon og struktur v/ Kristine Ludvigsen (HVL / UiT)
Webinar 3
Webinar 3: Pedagogisk mappe til glede og besvær
Torsdag 5. februar 2026, kl. 13:00-14:00
Spørsmål og svar vedr dokumentasjon av utdanningsfaglig kompetanse v/ Ragnhild Sandvoll. Intervju av nylig merittert underviser Iris Borch (Helsefak) om hvordan hun jobbet med sin pedagogiske mappe.
Tidligere webinarer er arkivert, men fortsatt tilgjengelige her.
Spørsmål om saksbehandling, rutiner og administrasjon av meritteringsordningen kan sendes til: Seksjon for personal- og organisasjonsutvikling (SEOP): opprykkogmerittering@uit.no
For administrative henvendelser ang. webinarene, send e-post til: stephanie.r.hansen@uit.no