Webinar:
Å søke status som merittert underviser

Ny mulighet til å søke om status som merittert underviser ved UiT er lagt ut i Jobbnorge med søknadsfrist 1. mars 2026.

Seksjon for organisasjons- og personalutvikling (SEOP) har det administrative ansvaret for meritteringsordningen, mens Universitetsbiblioteket ved Result har det faglige ansvaret og sørger for forankringen av kvalitetsutvikling av undervisning og læring – som ordningen bygger på.

I forbindelse med utlysning av søknadsfrist i 2026 vil det holdes nye webinarer. Lenker til disse ligger under:

Webinar 1

Å søke status som merittert underviser – Meritterings-ordningen ved UiT


Torsdag 30.okt. 2025, kl. 13.00 – 14.00

Utlysning, kompetansekrav og gode råd for deg som vil søke status som merittert underviser v/ Maarten Beerepoot (dosent og merittert underviser, Institutt for kjemi), Kristine Stangeland Olsen (administrativt ansvarlig for merittering ved UiT) og Ragnhild Sandvoll (faglig ansvarlig for merittering ved UiT).

Webinar 1 – møtelenke

Webinar 2

Å skrive søknad: struktur, dokumentasjon og utvalg.


Torsdag 13. november 2025, kl. 13:00-14:00

Å skrive søknad: utvalg, dokumentasjon og struktur v/ Kristine Ludvigsen (HVL / UiT)

Webinar 2 – møtelenke

Webinar 3

Webinar 3: Pedagogisk mappe til glede og besvær


Torsdag 5. februar 2026, kl. 13:00-14:00

Spørsmål og svar vedr dokumentasjon av utdanningsfaglig kompetanse v/ Ragnhild Sandvoll. Intervju av nylig merittert underviser Iris Borch (Helsefak) om hvordan hun jobbet med sin pedagogiske mappe.

Webinar 3 – møtelenke

Tidligere webinarer er arkivert, men fortsatt tilgjengelige her.

Spørsmål om saksbehandling, rutiner og administrasjon av meritteringsordningen kan sendes til: Seksjon for personal- og organisasjonsutvikling (SEOP): opprykkogmerittering@uit.no

For administrative henvendelser ang. webinarene, send e-post til: stephanie.r.hansen@uit.no