Webinar:
Å søke status som merittert underviser
Ny mulighet til å søke om status som merittert underviser ved UiT er lagt ut i Jobbnorge med søknadsfrist 1. mars 2026.
Seksjon for organisasjons- og personalutvikling (SEOP) har det administrative ansvaret for meritteringsordningen, mens Universitetsbiblioteket ved Result har det faglige ansvaret og sørger for forankringen av kvalitetsutvikling av undervisning og læring – som ordningen bygger på.
Under ligger opptak av webinarer som Result ved faglig ansvarlig Kristine Ludvigsen tilbød som en del av søknadsprosessen i 2025. I forbindelse med utlysning av søknadsfrist i 2026 vil det forøvrig tilbys nye webinarer.
Webinar 1
Utlysning, kriterier og gode råd for deg som vil søke status som merittert underviser v/ Monica Alterskjær Sundset og Kristine Ludvigsen
Webinar 2
Onsdag 13. november 2024 kl. 13:00-14:00:
Å skrive søknad: utvalg, dokumentasjon og struktur v/ Hilde Larsen Damsgaard (USN) og Kristine Ludvigsen
Result gjennomførte våren 2024 en webinarrekke med informasjon og veiledning. Webinarene er arkivert, men fortsatt tilgjengelige.
Spørsmål om saksbehandling, rutiner og administrasjon av meritteringsordningen kan sendes til: Seksjon for personal- og organisasjonsutvikling (SEOP): opprykkogmerittering@uit.no
For administrative henvendelser ang. webinarene, send e-post til: stephanie.r.hansen@uit.no