Webinar:
Å søke status som merittert underviser

Ny mulighet til å søke om status som merittert underviser ved UiT er lagt ut i Jobbnorge med søknadsfrist 1. mars 2026.

Seksjon for organisasjons- og personalutvikling (SEOP) har det administrative ansvaret for meritteringsordningen, mens Universitetsbiblioteket ved Result har det faglige ansvaret og sørger for forankringen av kvalitetsutvikling av undervisning og læring – som ordningen bygger på.

Under ligger opptak av webinarer som Result ved faglig ansvarlig Kristine Ludvigsen tilbød som en del av søknadsprosessen i 2025. I forbindelse med utlysning av søknadsfrist i 2026 vil det forøvrig tilbys nye webinarer.

Webinar 1

Torsdag 31. oktober 2024, kl. 13:00-14:00:

Utlysning, kriterier og gode råd for deg som vil søke status som merittert underviser v/ Monica Alterskjær Sundset og Kristine Ludvigsen

Webinar 1: Se opptak

Webinar 2

Onsdag 13. november 2024 kl. 13:00-14:00:

Å skrive søknad: utvalg, dokumentasjon og struktur v/ Hilde Larsen Damsgaard (USN) og Kristine Ludvigsen

Webinar 2: Se opptak

Webinar 3

Onsdag 4. desember 2024: kl. 13:00-14:00:

Erfaringer fra å skrive pedagogisk mappe v/ Ragnhild Sandvoll, Maarten Beerepoot og Kristine Ludvigsen

Webinar 3: Se opptak

Webinar 4

Torsdag 09. januar 2025: kl. 13.00-14.00

Å vurdere søknader til status som merittert underviser v/ Anita Iversen og Kristine Ludvigsen

Webinar 4: Se opptak

Result gjennomførte våren 2024 en webinarrekke med informasjon og veiledning. Webinarene er arkivert, men fortsatt tilgjengelige.

Spørsmål om saksbehandling, rutiner og administrasjon av meritteringsordningen kan sendes til: Seksjon for personal- og organisasjonsutvikling (SEOP): opprykkogmerittering@uit.no

For administrative henvendelser ang. webinarene, send e-post til: stephanie.r.hansen@uit.no