Om undervisningsmetoder og erfaringer
Samstemt undervisning
Samstemt undervisning dreier seg om å optimalisere undervisningen gjennom å sørge for at det er sammenheng mellom læringsutbytter, læringsaktiviteter og vurderingsformer.
I videoen under får du møte undervisere som snakker blant annet om betydning av samstemt undervisning og viktigheten med å skape sammenheng mellom læringsutbyttebeskrivelser, læringsaktiviteter og vurderingsformer.

Margrethe Esaiassen
Professor, Norges fiskerihøgskolen

Jahn Petter Johnsen
Professor, Norges fiskerihøgskolen

Anne Eriksen
Dosent, Musikkonservatoriet

Lena Lauritsen Bendiksen
Dekan, Det juridiske fakultet

Tove I. Dahl
Professor, Institutt for psykologi

Petter Holm
Professor, Norges fiskerihøgskolen

Øystein Lund
Instituttleder, Result
Skal jeg bli snekker må jeg lære å snekre og jeg må bli målt på hva jeg snekrer.
Hvis du gir tilgang til studenter hvordan de vurderes, så jobber dem ut i fra det.
Å gi studentene underveis trygghet og mestringsfølelse… Dette er hele grunnlaget for god utdanningskvalitet.
Andre relaterte innlegg
Tips: Bryt isen!
Tips: Bryt isen! En såkalt "icebreaker" er en uformell aktivitet som har som formål å virke...
