uDig
Målsettingen med uDig er å gi ansatte grunnleggende kunnskap om og praktisk erfaring med bruk av digitale verktøy og læremidler i sin egen undervisning.
Kursmodulene i uDig
▼
1: Design for læring
Bli kjent med ASSURE-modellen for læringsdesign.
4: Flipped classroom og responssystemer
Introduksjon til elementer av studentaktivitet i undervisningen og flipping.
2: Bruk av video i undervisning
Lær deg å lage og bruke video effektivt som en del av undervisningen din.
5: Læringsstrategier
Hva er læringsstrategier
og hva sier forskningen om dem?
3: Diskusjon og samhandling på nett
Lær å arbeide med både asynkrone og synkrone diskusjoner.
6: Innføring i bruk av digitale tavler
Bruk av digitale tavler i høyere utdanning. En innføring i bruk.
Om uDig
Digital kompetanse har blitt et sentralt tema ved alle høyere utdanningsinstitusjoner, så også ved UiT- Norges arktiske universitet. Disse kursmodulene er utformet noe annerledes enn tradisjonelle kurs. Modulene er laget etter inspirasjon fra såkalte MOOC-kurs, og kjennetegnes i første rekke ved at deltakelsen i stor grad kan styres av den enkelte kursdeltaker, etter behov og deltakermuligheter. Videre kjennetegnes de ved at det gjøres åpent tilgjengelig en rekke digitale læringsressurser – fra videoer til tradisjonelle vitenskapelige artikler. En viktig del av kursene er videre den praktiske utprøvingen av digitale verktøy og nettbaserte aktiviteter i egen undervisning.
Interessert i skreddersydde kurs?
Kontakt Result ved UiT Norges arktiske universitet