Bloggen

Med hovedfokus på overgang fra utdanning til arbeidsliv
Kandidatundersøkelsen fra UiT I 2019 viste at studentene ved Institutt for geologi opplever at utdanningen i mindre grad gir relevante jobber sammenlignet med andre studier. Geologiutdanningen...

God oppslutning på Results konferanse «Utdanningskvalitet i endring? Mellom realiteter og idealer»
Skrevet av: Ragnhild Sandvoll, Kari Riddervold og Trine Fossland Konferansen «Utdanningskvalitet i endring? Mellom realiteter og idealer» ble arrangert av Result 7. og 8. februar. Over 160 faglig og...

Utvikling av digitale læringsressurser til forkurs ingeniørstudiet – på tvers av campuser
UiT tilbyr forkurs til de studentene som ikke oppfyller kravene til ingeniørutdanning. Fullt forkurs er ett 100 % studieår og emnene er matematikk, fysikk, norsk, engelsk, teknologi og samfunnsfag....

Fleksibel undervisning og teknologi bidrar til å styrke praksisfeltet
Tannlege- og tannpleierstudiet er utdanninger med fokus på mye praksis og kontakt med pasienter. Yrkene kombinerer medisinsk teori og håndverk i samspill med mennesker. Institutt for klinisk...

Prosjektet: Interaktiv video i læring skaper nye studentaktive og tverrprofesjonelle læringsmuligheter
Alle studenter ved Helsefak skal gjennom utdanningen oppnå generell kompetanse om tverrfaglig samarbeid. Dette lærer studentene først og fremst gjennom praksis i møte med pasienter. Formålet med...