Adobe Connect, Skype for Business

Dette er møteverktøy på nett med lyd, video, deling av skjermbilde og opptaks funksjon som er det vi ser på her.

For Adobe Connect administreres organisering av møter og opptak sentralt. Lagring og distribusjon er innebygget i systemet, man henter bare ut lenke, videresender denne på epost eller legger den i Fronter eller på nett. * Adobe Connect driftes av Uninett eCampus og er fritt tilgjengelig for ansatte og studenter på UiT!

Lenke til tjenesten på Unit:

Skype for Business er integrert med Outlook epost og kalender tjenester og fritt tilgjengelig for ansatte og studenter (Office 365) på UiT. Det er ingen innebygge distribusjon for opptak som blir gjort, de lagres lokalt og må lastes opp i annen tjeneste som Mediasite/MyMediasite, Techsmith Relay, Youtube etc.

IT avdelingen på UiT:

Office support:

Å bruke disse programmene anbefales når du skal ha opptak av nettmøte eller nettundervisning. Fungerer også greit for innspilling av forelesninger for distribusjon på nett men det er andre verktøy som er bedre tilrettelagt for dette.